Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2012

let's talk about ''Jumping Fish'' ..



Τι είναι το Jumping Fish;
Το Jumping Fish είναι ένα όχημα ανάδειξης, στήριξης και προώθησης της φρέσκιας φωνής της ελληνικής μουσικής, με στόχο να φέρει ακόμα κοντύτερα τις πηγές της μουσικής στους ακροατές της, αλλά και μία πλατφόρμα έκφρασης και ενημέρωσης, όπου το κοινό ανακαλύπτει καινούρια πράγματα και ψυχαγωγείται.
Για την επίτευξη του παραπάνω στόχου χρησιμοποιούνται τα παρακάτω οχήματα:

  • Τραγούδι του Μήνα (βλέπε παρακάτω)
  • www.jumpingfish.gr. Ένα portal ενημέρωσης, ανταλλαγής απόψεων και διασκέδασης
  • Συναυλίες

Τι είναι το τραγούδι του μήνα;
Κάθε μήνα, το Jumping Fish επιλέγει μέσα από ένα pool κατατεθειμένων demos, που έχουν αποσταλεί (βλέπε παρακάτω) στην ομάδα του JUMPING FISH, το τραγούδι του καλλιτέχνη/group το οποίο θα αποτελέσει το τραγούδι του μήνα.
Το επιλεγμένο τραγούδι αναρτάται στην κεντρική σελίδα του site, όπου γίνεται και μία αναλυτική παρουσίαση του εκάστοτε καλλιτέχνη/group.
Για το επόμενο χρονικό διάστημα, η ομάδα του Jumping Fish, η οποία διαθέτει πολυετή γνώση και εμπειρία του μουσικού χώρου, εκτός από την προώθηση του τραγουδιού του μήνα σε στοχευμένα μουσικά μέσα, παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες στον καλλιτέχνη/group, ενώ του δίνει τη δυνατότητα συμμετοχής σε μικρά και μεγάλα μουσικά events, καθώς και τη δυνατότητα παραγωγής single, video clip κ.ά.
Ο κάθε καλλιτέχνης/group δεσμεύεται με το Jumping Fish με 6μηνη σύμβαση συνεργασίας, διάστημα κατά το οποίο δεν θα μπορεί να συνάψει εμπορική συμφωνία με καμία άλλη εταιρεία.


Ποια είναι τα κριτήρια που πρέπει να πληρούν τα τραγούδια που αποστέλλονται για συμμετοχή στο πρόγραμμα;

  • Να έχει ελληνική εθνικότητα ο καλλιτέχνης
  • Να προέρχονται από καλλιτέχνες που έχουν καμία ή το μέγιστο μία δισκογραφική δουλειά
  • Να μην προέρχονται από καλλιτέχνες ευρέως γνωστούς στο κοινό, αλλά νέους και ανερχόμενους πχ το τραγούδι που έχει αποσταλεί για συμμετοχή να μην έχει μεταδοθεί εκτενώς σε ραδιοφωνικούς σταθμούς
  • Να μην ανήκουν στη λαϊκή, δημοτική, κλασσική, house μουσική
  • Να ακολουθούν την παρακάτω διαδικασία αποστολής demo

Το τραγούδι του μήνα μπορεί να έχει αγγλικό στίχο;
Το Τραγούδι του μήνα μπορεί να είναι γραμμένο είτε σε ελληνικό είτε σε αγγλικό στίχο.


Πώς μπορώ να στείλω το demo μου;Η αποστολή ενός demo μπορεί να γίνει με έναν από τους παρακάτω τρόπους:

  • Ηλεκτρονική ανάρτηση μέσω της προσωπικής ιστοσελίδας του καλλιτέχνη/group στο www.jumpingfish.gr
  • Ηλεκτρονική υποβολή μέσω email στο info@jumpingfish.gr
  • Αποστολή του demo από την εκάστοτε δισκογραφική εταιρεία στην οποία ανήκει ο καλλιτέχνης/group
  • Απλό ταχυδρομείο στην ακόλουθη διεύθυνση:
Jumping Fish
Σαχτούρη 37, Χαλάνδρι
Τ.Κ. 152 32
Τηλ.: 2106844379

Η αποστολή των υποψήφιων για το τραγούδι του μήνα θα πρέπει να έχει γίνει τουλάχιστον 45 ημέρες πριν τον κάθε μήνα για τον οποίο θέλουν να δηλώσουν συμμετοχή ειδάλλως θα συμμετάσχουν στην επιλογή που θα γίνει τον επόμενο μήνα. 

Ποια διαδικασία ακολουθείται για την επιλογή του τραγουδιού του μήνα;
Αποστολή demo μέχρι την 15 του προηγούμενου μηνός π.χ. για το τραγούδι Νοεμβρίου, λαμβάνουν μέρος όσα demos έχουν κατατεθεί μέχρι τις 15 του Σεπτεμβρίου, προκειμένου να υπάρξει ο απαραίτητος χρόνος για την αξιολόγηση και επιλογή του τραγουδιού του μήνα και να γίνουν και οι απαραίτητες ενέργειες επικοινωνίας με τους καλλιτέχνες.
Στη συνέχεια η Επιτροπή Αξιολόγησης του Jumping Fish ακούει τα υποβληθέντα κομμάτια και καταλήγει σε ένα shortlist 5 τραγουδιών και στη συνέχεια επιλέγει ένα, το οποίο θα γίνει το εκάστοτε τραγούδι του μήνα.


Από ποιους αποτελείται η Επιτροπή Αξιολόγησης του Jumping Fish;
Η κριτική επιτροπή αποτελείται από τους: Χρήστο Κορτσέλη, Μαρία Μαρκουλή, Παναγιώτη Μένεγο, Πάνο Σουρούνη και Μάρκο Φράγκο. 




Τα τραγούδια που επιλέγονται κάθε μήνα αποκλείονται από τη συμμετοχή τους σε επόμενους μήνες;
Το Jumping Fish είναι υπέρ των δεύτερων ευκαιριών. Τα 5 τραγούδια της shortlist του προηγούμενου μήνα μπορούν να ξαναδιαγωνιστούν σε μελλοντικό χρόνο.


Πώς στηρίζει το Jumping Fish τον καλλιτέχνη και το τραγούδι του μήνα;
Μετά την ανάδειξη του κάθε τραγουδιού του μήνα, η ομάδα του Jumping Fish, που αποτελείται από επαγγελματίες με πολύχρονη εμπειρία στο μουσικό χώρο, συμβουλεύει, καθοδηγεί και δημιουργεί ευκαιρίες για το νικητή έτσι ώστε να ακουστεί η μουσική του σε ευρύτερο κοινό πριν δρομολογηθούν τα πρώτα του βήματα. Πιο συγκεκριμένα, για κάθε τραγούδι του μήνα, η ομάδα του Jumping Fish:

  • Αναλαμβάνει την προώθηση του τραγουδιού του μήνα σε στοχευμένα μέσα ενημέρωσης και επικοινωνίας
  • Παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες στον καλλιτέχνη/group
  • Προσφέρει τη δυνατότητα συμμετοχής σε μικρά & μεγάλα μουσικά συναυλιακά events στη διάρκεια του τρέχοντος έτους
  • Δίνει τη δυνατότητα παραγωγής single και videoclip
Γιατί δεν μπορώ να ψηφίσω εγώ για το τραγούδι του μήνα;
Το Jumping Fish αποσκοπεί στην ανάδειξη και προώθηση 12 μουσικών τραγουδιών διαφορετικών καλλιτεχνών μέσα στη διάρκεια ενός έτους διαφόρων ειδών μουσικής (πχ rock, ska, reggae, punk, trip hop κτλ). Για την υλοποίηση του έργου αυτού απαιτείται σταθερή συμμετοχή και δέσμευση για την επίτευξη του σκοπού, ευελιξία και ταχύτητα εντός χρονικών ορίων, προστασία κάθε καλλιτέχνη και της δουλειάς του μέσα από την αποφυγή ψηφοφορίας από πολλαπλές συμμετοχές φίλων κτλ και last but not least την πολύ σημαντική συμβολή ανθρώπων με πολυετή εμπειρία και αγάπη για τη μουσική όπως έχουν τα μέλη της Επιτροπής, τα οποία θα βοηθήσουν σημαντικά και ουσιαστικά τον εκάστοτε καλλιτέχνη στα πρώτα του βήματα. Το κοινό, όμως, μπορεί να ακούει τα 5 τραγούδια του short list κάθε μήνα στο www.jumpingfish.gr και να μας δίνει πολύτιμο feedback.


Τι γίνεται με τα πνευματικά δικαιώματα του καλλιτέχνη που θα ανεβάσει το τραγούδι στο site; 
Το site έχει την επίσημη αδειοδότηση της ΑΕΠΙ, που σημαίνει πως τα πνευματικά δικαιώματα όλων των τραγουδιών του site αμείβονται κανονικά. 


Ποια είναι η διάρκεια του Jumping Fish;
Το Jumping Fish είναι ένα όχημα στήριξης της ανερχόμενης ελληνικής μουσικής σκηνής μέσω της μηνιαίας ανάδειξης νέων ταλαντούχων μουσικών, το οποίο έχει αόριστη διάρκεια.


Ποια είναι η διαφορά της απλής εγγραφής από τη δημιουργία προσωπικής σελίδας;
Η απλή εγγραφή σού δίνει τη δυνατότητα σχολιασμού σε όλες τις ενότητες του www.jumpingfish.gr, καθώς και τη συμμετοχή σου στο forum. Η δημιουργία προφίλ σού δίνει επιπρόσθετα τη δυνατότητα ανάρτησης προσωπικής σελίδας με τραγούδια και videos, καθώς και επικοινωνίας με τους υπόλοιπους χρήστες και συμμετοχής στους διαγωνισμούς.


Πότε μπορούν να με πετάξουν έξω από το Jumping Fish;
Η διαγραφή και απαγόρευση εισόδου στην κοινότητα του Jumping Fish μπορεί να γίνει όταν ένας χρήστης δεν σέβεται τους κανόνες συμμετοχής του σε ένα δημόσιο μέσο επικοινωνίας και όταν χρησιμοποιεί προσβλητικές εκφράσεις στην ανταλλαγή απόψεων με τους άλλους χρήστες. Ωστόσο, το Jumping Fish δεν προβαίνει σε καμία ενέργεια χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση.


Πώς ανεβάζω ένα τραγούδι μου;Για να ανεβάσεις ένα τραγούδι στο Jumping Fish θα πρέπει να είσαι εγγεγραμμένος χρήστης και να έχεις δημιουργήσει προσωπική σελίδα. Αν ισχύουν τα παραπάνω επιλέγεις από το μενού "Edit Profile" τη επιλογή "Τραγούδια". Από τη σελίδα "Τραγούδια" ο κάθε χρήστης μπορεί να επιλέξει ένα αρχείο ήχου από τον υπολογιστή του και να το ανεβάσει στην προσωπική του σελίδα. Μαζί με το μουσικό αρχείο ο χρήστης μπορεί να γράψει πληροφορίες για τον "Καλλιτέχνη", τον "Τίτλο", το "Άλμπουμ" και να ανεβάσει και μια φωτογραφία (thumbnail) για κάθε τραγούδι.

Τι είδους αρχεία είναι συμβατά με το Jumping Fish; 
VIDEO: avi, mpg, mpeg, mov, wmv
AUDIO: mp3, wav, aiff
PHOTO: .jpg, .jpeg, .gif, .png


Μέχρι τι μέγεθος πρέπει να έχουν τα τραγούδια ή οι φωτογραφίες που ανεβάζω;
Οι φωτογραφίες πρέπει να έχουν μέγεθος μέχρι 5ΜΒ, τα αρχεία video μέχρι 50ΜΒ και τα αρχεία ήχου μέχρι 20ΜΒ.

Πώς μαθαίνω αν έχετε παραλάβει το 
demo μου?
Σε εκείνους που έχουν στείλει το demo του απευθείας θα υπάρχει ηλεκτρονική απάντηση μέσω mail. Για εκείνους τους καλλιτέχνες που μεσολαβεί δισκογραφική Εταιρία θα ενημερώνονται από την Εταιρία τους.








Τζο Γανοπούλου_ 







πηγές _ FAQ/διαδίκτυο

Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 2012

.. and what about Music Production ? ..








  Η διαδικασία της μουσικής παραγωγής στο στούντιο έχει αλλάξει δραματικά τις δύο τελευταίες δεκαετίες. Αν κ' οι βασικές αρχές της ηχοληψίας παραμένουν οι ίδιες με αυτές που προ-υπήρχαν εδώ κ' χρόνια, η είσοδος των υπολογιστών στη διαδικασία της στουντιακής παραγωγής έχει επηρεάσει, για τους περισσότερους προς το καλύτερο κ' γι'άλλους προς το χειρότερο, τον τρόπο που το μουσικό υλικό δημιουργείται, ενορχηστρώνεται, καταγράφεται κ' μιξάρεται σήμερα. Βέβαια πάντα, η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση.

  Τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά που έχουν αυτές οι αλλαγές στη διαδικασία της μουσικής παραγωγής είναι τα εξής _

1) Η παραγωγή της μουσικής σε οποιαδήποτε μορφή, έχει πλέον γίνει περισσότερο από ποτέ εφικτή για τον καθένα που έχει την ανάγκη να εκφραστεί μουσικά.
--> Ακόμα κ' στα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του '90, ο μόνος τρόπος που μπορούσε κάποιος να ολοκληρώσει μια μουσική παραγωγή ήταν μέσω κάποιων παγιωμένων μεθόδων που επικρατούσαν στη μουσική βιομηχανία για δεκαετίες. Πέρα από οποιαδήποτε άλλη διαφορά, οι εν λόγω μέθοδοι απαιτούσαν, στις περισσότερες των περιπτώσεων, την εμπλοκή ενός μεγάλου αριθμού ανθρώπων σε όλα τα στάδια της μουσικής παραγωγής.
-->Στις μέρες μας αυτό έχει ανατραπεί αφού με την ευρεία χρήση των υπολογιστών, ακόμη κ' σε οικιακό επίπεδο, ο καθένας έχει τη δυνατότητα να φέρει εις πέρας τμήματα, ή ακόμα σε κάποιες περιπτώσεις κ' συνολικά μια μουσική παραγωγή, ανάλογα βέβαια με το ταλέντο κ' τον βαθμό της μουσικής ''κουλτούρας'' που διαθέτει αλλά κ' το χρόνο που μπορεί να αφιερώσει στη τεχνική γνώση των υπολογιστών.

2) Οι εν γένει δυνατότητες ενός υπολογιστή προσφέρουν τη δυνατότητα σε έναν μουσικό να ακούσει τις μουσικές του ιδέες, στην πρωταρχική τουλάχιστον μορφή τους, χωρίς απαραταίτητα να χρειαστεί να βρει άλλους μουσικούς, να τις ''προβάρει'' κ' στη συνέχεια να τις ηχογραφήσει σε κάποιο επαγγελματικό χώρο. Το γεγονός αυτό κ' μόνο σημαίνει ότι ο μουσικός, ακόμη κ' στο αρχικό στάδιο της σύνθεσης, έχει αποκτήσει μια αυτονομία όσων αφορά στη διαδικασία, αλλά συγχρόνως μπορεί κ' να αποφύγει μία σειρά από έξοδα που μπορεί να αφορούν τους συμμετέχοντες μουσικούς κ' το στούντιο ηχογραφήσεων, τουλάχιστον στην πρώτη αυτή φάση.

3) Η ενορχήστρωση ενός μουσικού κομματιού, είτε σε μορφή pre-production είτε σε τελική μορφή, μπορεί πλέον να δημιουργηθεί μέσα στον υπολογιστή σε midi μορφή, με αποτέλεσμα να είναι δυνατή η δοκιμή πολλών εκδοχών όσων αφορά στη χρήση των ήχων, τη δομή του κομματιού κλπ.

4) Αυτή καθαυτή η χρήση Η/Υ έχει δημιουργήσει νέα μουσικά ρεύματα αφού, πέρα από την ευχέρεια προγραμματισμού των οργάνων μέσω midi μέσα στον Η/Υ κ' σε συνεργασία με τα synths, προσφέρει μία άλλη εξαιρετική δυνατότητα με την εκτεταμένη πλέον χρήση των samplers. Η χρήση των samplers  σε μορφή software ή hardware, ως ενορχηστρωτικά εργαλεία, ως μηχανές δημιουργίας νέων μοναδικών ήχων, ή ακόμη κ' ως εργαλεία μουσικής σύνθεσης, έχει δημιουργήσει έναν ολόκληρο νέο κόσμο μουσικών ρευμάτων κ' στυλ _ hip hop / electro / house / industrial / trance / trip hop είναι ορισμένα από αυτά.

5) Η ψηφιοποίηση των ηχητικών σημάτων, άρα κ' η δυνατότητα της ψηφιακής ηχογράφησης σε συνδυασμό με τους ισχυρότατους επεξεργαστές των Η/Υ κ' τις γιγαντιέες χωρητικότητες των σύγχρονων ψηφιακών αποθηκευτικών μέσων, έχουν εκτοξεύσει τις δυνατότητες ηχογράφησης, ψηφιακής επεξεργασίας κ' μίξης ενός μουσικού υλικού μέσα στον Η/Υ, σε απίστευτα επίπεδα. 


-Στο σύνολό τους αυτά τα χαρακτηριστικά κ' μόνο, επιτρέπουν πλέον στους μουσικούς, τους ενορχηστρωτές κ' τους παραγωγούς να εξαντλήσουν τη φαντασία τους κ' να καταγράψουν τις ιδέες τους με άπειρους νέους τρόπους κ' με μόνο ουσιαστικό όριο τη φαντασία κ΄τις τεχνικές ικανότητες του καθένα από αυτούς.

_ Όπως βέβαια συμβαίνει με όλα τα πράγματα, υπάρχουν κ' οι αρνητικές πλευρές οι οποίες 
προκύπτουν από αυτές τις εξελίξεις-αλλαγές στον τρόπο που παράγεται η μουσική στις μέρες μας. 
  Οι αρνητικές αυτές πλευρές της εξέλιξης έχουνε να κάνουν με τον τρόπο που χρησιμοποιούνται οι νέες αυτές τεχνολογίες. Άλλωστε, οτιδήποτε υφίσταται σαν εργαλείο μπορεί να έχει από την πλέον θετική έως κ' την απόλυτα αρνητική χρήση. Εξαρτάται από τον ίδιο το χρήστη πώς θα χρησιμοποιήσει τα εργαλεία που έχει στη διάθεσή του. _


  Δεδομένου ότι η εποχή που διανύουμε είναι αν μη τι άλλο συναρπαστική για τους εμπλεκόμενους με τη μουσική παραγωγή, θα μπορούσαμε κλείνοντας να πούμε πως αυτό που σίγουρα χρειάζεται είναι πάθος για το αντικείμενο, φαντασία, αισθητική κ', αδιαμφισβήτητα, προσωπικότητα.







Τζο Γανοπούλου _



(πηγές_ Γ.Σιμάτος/Διαδίκτυο)

Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2012

Εν έτη 2012..


  Η αλήθεια είναι πως το 2011, από μουσικής άποψης, κύλισε μάλλον ήπια κ' χωρίς μεγάλες εκπλήξεις. Αντιθέτως, πολλοί ''βετεράνοι'' της μουσικής σκηνής επέστρεψαν με καινούργιες δουλειές. Κάποιοι εκ των οποίων είναι οι Marilyn Manson, Garbage, Cult, Smashing Pumpkins κ.α.
  Παρ' όλα αυτά, το 2012 μας διαψεύδει, καθώς αρκετά νέα ονόματα καταφέρνουν να ξεχωρίσουν. Άλλοι για τη μουσική τους, άλλοι για τη φωνή τους κι άλλοι επειδή ό,τι κάνουν γίνεται μόδα. Όπως κ' νά 'χει, αδιαμφισβήτητα, είναι η χρονιά τους..


LANA DEL RAY_
Πριν βγάλει το πρώτο της άλμπουμ, είχε καταφέρει να κάνει τους πάντες να ασχολούνται μαζί της. Φυσικά αυτό συνεχίστηκε κ' μετά τη κυκλοφορία του ''Born To Die'' . Έστω κι αν πολλοί θεωρούν πως η φωνή της είναι μέτρια κ' τα κομμάτια της δεν έχουν κάτι το ιδιαίτερο, η ίδια ξέρει πολύ καλά πως να τραβάει τα φώτα της δημοσιότητας πάνω της.



GOTYE_
Παρά του ό,τι βρίσκεται στη δισκογραφία από το 2003 κ' το τελευταίο του άλμπουμ ''Making Mirrors'' κυκλοφόρησε το 2011, καταφέρνει να γίνει φέτος γνωστός στο ευρύ κοινό με το hit ''Somebody That I Used To Know'', το οποίο μεταδίδουν, πλέον καθημερινά, ραδιοφωνικοί σταθμοί κ' μουσικά κανάλια.



BIRDY_
Βγαίνοντας στο προσκήνιο, ο Μουσικός Τύπος την αποκάλεσε ως την ''Εναλλακτική Adele'', πράγμα που καθιστά σχεδόν σίγουρη τη πορεία της καριέρας της. Έτσι η δεκαεξάχρονη Βirdy βγάζοντας τον πρώτο της δίσκο ''People Help The People'' , ο οποίος κ' έγινε χρυσός στην Αγγλία, αρχίζει να κοιτάει πλέον προς την απέναντι πλευρά του Ατλαντικού.




SPECTOR_
Η πεντάδα από το Λονδίνο που ελπίζει να γίνει η νέα ελπίδα της βρετανικής indie σκηνής. Στις 30 Απριλίου βγήκε ο πρώτος τους δίσκος με τίτλο ''Enjoy It While It Lasts''.Τα μέχρι τώρα δείγματα που μας έχουνε δώσει, είναι γενικότερα, πολύ καλά.




SOKO_
Εν εντιθέσει με τις πιο πολλές κοπέλες, η Soko όταν χωρίζει αποφασίζει να γράψει τραγούδια. Ίσως έτσι να δικαιολογούνται κ' τα κομμάτια της ''I'll Kill Her'' κ' ''I've Been Alone Too Long''. Πάντως, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο ξεχώρισε.




SHARON VAN ETTEN_
Άλλο ένα πρόσωπο που, ενώ μετράει στη δισκογραφία 3 χρόνια (με 3 άλμπουμς αντίστοιχα),
φέτος κατάφερε να ξεχωρίσει, ή κ' να γνωστοποιηθεί, με το Tramp. Κομμάτια όπως το ''Give Out'' κ' ''Serpents'', ανέδειξαν τη ξεχωριστή της φωνή κ' έβαλαν το δίσκο στο top100 Billboard.

   







  Εν τέλει το 2012, μουσικά τουλάχιστον, είχε πολλά να μας πει.
  So.. What's neXt ?







Τζο Γανοπούλου _




ΠΗΓΕΣ_ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Πέμπτη 4 Οκτωβρίου 2012

_ RADIO ''GRIECHENLAND'' _


 Ζούμε σε μία εποχή πολυσύνθετων οπτικοακουστικών ερεθισμάτων η οποία όπως είναι λογικό κ' προφανές μας εξοντώνει. Τα πράγματα που εξελίσσονται στη πολιτική, κοινωνική κ' πολιτιστική ζωή έχουνε πάρει αναξέλγκτα γρήγορη τροχιά με αποτέλεσμα να μένουμε όλοι μας θεατές, ιδεολόγοι κ' μη.  Η πολυδυάστατη αυτή καθημερινότητα μας φαίρνει αποτελεσματικά αντιμέτωπους με μια ρουτινιασμένη πραγματικότητα, κ' πλέον προτεραιότητα του καθενός είναι τόσο να ξεφύγει από την άγνοια στην οποία άθελά του κ' μη ζούσε επί χρόνια, όσο κ' στο να βρει μια διέξοδο γενικότερα για να ''αναπνεύσει''. Κ' από τη στιγμή που η τηλεόραση έχει καταντήσει πλέον αποπνυκτική, για τους περισσότερους, πιστεύω, από εμάς, επόμενο είναι να στραφούμε προς άλλη κατεύθυνση.

  Ήδη παρατηρείται στατιστικά, ότι η πλεοψηφία των Ελλήνων, ενημερώνεται πλέον για τα εξελίσσοντα δρώμενα από τον τύπο κ', κατα κύριο λόγο, από  το ραδιόφωνο κ' το ίντερνετ. Μέσω της τεχνολογίας, μπορεί ο καθένας να έχει άμεση πρόσβαση στην επικαιρότητα, με τη μόνη διαφορά ότι μπορεί να επιλέξει ο ίδιος τα γεγονότα που τον ενδιαφέρουν, επ'αορίστου χρόνου. Κ' αυτό δεν τον καθιστά ένα βήμα πιο κοντά στην άγνοια, αλλά ένα βήμα πιο κοντά στην αφύπνιση. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει κ' στο ραδιόφωνο, το οποίο μπορεί βέβαια να προσεγγίσει κάποιος κ' μέσω του ίντερνετ. Άρα θα μπορούσαμε να πούμε πως ραδιόφωνο κ' ίντερνετ έχουνε πλέον μια μικρή σχέση συσχετισμού. Αντίστοιχα λοιπόν, στο ραδιόφωνο οι ειδήσεις εκφωνούνται, στους περισσότερους σταθμούς, σε τίτλους, πράγμα που τις καθιστά κ' πάλι σίγουρα λιγότερο κουραστικές. Εκτός αυτού, μέσω του ραδιοφώνου αποφεύγονται ίσως οι παραπληροφορήσεις που πολύ συχνά συναντάμε στο ίντερνετ. Ο βασικότερος όμως λόγος που μας καθιστά να στεφόμαστε στο ραδιόφωνο είναι κ' ο απότερος σκοπός της ύπαρξής του. Η εκπομπή δηλαδή μουσικής , κατά κύριο λόγο, κ' ύστερα η ενημέρωση.

 -Καλό θα ήταν λοιπόν να αναφερθούμε κ' σε μια ιστορική πτυχή του μέσου αυτού_

  Στην Ελλάδα ήδη από το 1923 άρχισε μία προσπάθεια εγκατάστασης ραδιοφωνικού πομπού. Οι πειραματισμοί κράτησαν αρκετά χρόνια. Ο πρώτος ραδιοφωνικός σταθμός εξέπεμψε στη Θεσσαλονίκη με ιδιωτική πρωτοβουλία από το ραδιοηλεκτρολόγο Χρήστο Τσιγγιρίδη το 1926, κ' 20 ολόκληρα χρόνια λειτούργησε στη πόλη, μεταδίδοντας τακτικά εκπομπές. Ο πρώτος όμως εθνικός ραδιοφωνικός σταθμός ιδρύθηκε κ' λειτούργησε στην περιοχή των Αθηνών, αφού στις 25 Μαρτίου του 1938 εγκαινιάστηκε από τον τότε βασιλιά Γεώργιο Β', ενώ το 1945 ιδρύθηκε το Εθνικό Ίδρυμα Ραδιοφωνίας (Ε.Ι.Ρ.) που ανέλαβε την ευθύνη λειτουργίας του σταθμού. Αμέσως μετά την απελευθέρωση άρχισαν να ιδρύονται κι άλλοι σταθμοί σε διάφορες πόλεις της χώρας, που υπάγονταν στην δικαιοδοσία του Ε.Ι.Ρ. , καθώς κ' πολλοί στρατιωτικοί σταθμοί, υπό την δικαιοδοσία των ενόπλων δυνάμεων (ΥΕΝΕΔ). Από τα τέλη της δεκαετίας του '70, αρχικά η μπάντα των μεσαίων κ' στη συνέχεια η ζώνη των FM, κατακλύζεται από εκατοντάδες ερασιτέχνες (οι επονομαζόμενοι ''πειρατές'') , που εκπέμπουν πολυποίκιλα προγράμματα, αμφισβητώντας ανοιχτά το ραδιοφωνικό μονοπώλειο της κρατικής ραδιοφωνίας. Ραδιοσταθμό κατασκεύασαν, επίσης, οι φοιτητές του ΕΜΠ κατά τη διάρκεια της εξέγερσης του Πολυτεχνείου κατά της Χούντας, το 1973.
  Στα πλαίσια της γενικής εκσυγχρονιστικής προσπάθειας κ' προσαρμογής των δομών στις προδιαγραφές της Ευρωπαί΄κής Κοινότητας, την τελευταία εικοσαετία μόλις, εκσυγχρονίστηκε κ' ο θεσμός της ραδιοφωνίας. Με το νόμο 1730/1987 ιδρύθηκε νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου για την ραδιοφωνία κ' την τηλεόραση που λειτουργεί με τη μορφή ανώνυμης εταιρείας , με έδρα την Αθήνα. Με την Υπουργική απόφαση 14631/Ζ2/2691/29.5.87 καθορίστηκαν οι προ'υ'ποθέσεις κ' οι όροι ίδρυσης ραδιοσταθμών τοπικής ισχύος, από Δήμους κ' κοινότητες. Τέλος με το προεδρικό διάταγμα 25/1988 έχπουμε την ''απελευθέρωση'' της ιδιωτικής ραδιοφωνίας, καθώς τέθηκαν οι όροι ίδρυσης τοπικών ραδιοφωνικών σταθμών κ' από φυσικά ή νομικά πρόσωπα. Σήμερα η κατανομή των ραδιοφωνικών συχνοτήτων γίνεται από το Εθνικό Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο (ΕΣΡ) .
 
---> Στη χώρα μας το 2004 έγινε μια προσπάθεια εισαγωγής του DAB (Digital Audio Broadcasting)  με απαρχή μια πρωτοβουλία του Δήμου Αμαρουσίου κ' του ιδιωτικού ραδιοφωνικού σταθμού Kiss FM (92.3), όπου κ' επιδιώχθηκε να δημιουργηθεί ο πρώτος ψηφιακός ελληνικός ραδιοφωνικός σταθμός που θα εξέπεμπε σε σύστημα DAB. Η πρωτοβουλία συνάντησε προβλήματα, διότι ο σταθμός δεν είχε λάβει άδεια παροχής υπηρεσιών DAB ούτε είχαν διατεθεί οι σχετικές συχνότητες, με αποτέλεσμα να εκπέμπει σε συχνότητες οι οποίες προορίζονται για στρατιωτική χρήση κ' η εκπομπή προγράμματος σταμάτησε τον Ιούλιο του 2004.
   Παρά το γεγονός ότι το πρώτο πείραμα εισαγωγής του DAB στην Ελλάδα δεν ευδοκίμησε, μεγάλοι ιδιωτικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί (ενδεικτικά αναφέρονται Αntenna Radio κ΄ Σκάi) είναι έτοιμοι, τουλάχιστον από τεχνικής άποψης , για την παροχή υπηρεσιών ψηφιακής ραδιοφωνικής μετάδοσης΄σε σύστημα DAB.


-Διαδικτυακό Ραδιόφωνο στην Ελλάδα_

 Στη χώρα μας, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, ιστοσελίδα στο διαδίκτυο διαθέτουν 345 σταθμοί, εκ των οποίων οι 112 προσφέρουν ζωντανά (live) το πρόγραμμά τους στους επισκέπτες της ιστοσελίδας τους με τη χρήση streaming technologies.
  Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι , παρά τη μικρή για τα ευρωπα'ι'κά δεδομένα διείσδυση του ίντερνετ στην Ελλάδα, σχεδόν σε κάθε νομό της χώρας μας υπάρχει τουλάχιστον ένας ραδιοφωνικός σταθμός ο οποίος μεταδίδει πρόγραμμα μέσω διαδικτύου. Παραδείγματος χάρην, από την Κρήτη εκπέμπουν 18 σταθμοί, από την Πελοπόνννησο 9, την Μακεδονία 20 κ' τις Κυκλάδες 3.
  Η Δημόσια Ραδιοφωνία (ΕΡΑ) έχει, σε σημαντικό βαθμό, αξιοποιήσει τις δυνατότητες του ίντερνετ, μεταδίδοντας όλα τα προγράμματά της από τα έξι ραδιόφωνά της, συμπεριλαμβανομένων κ' των 19 περιφερειακών σταθμών, μέσω διαδικτύου.
  Βάσει στοιχείων που έχει στην κατοχή της η ΕΡΑ, καθημερινά το κοινό το οποίο ακούει τα ραδιοφωνικά προγράμματά της ανέρχεται σε 7000-7500 άτομα.

 
   Στην ανάπτυξη του ραδιοφώνου, ως συσκευής, συνέβαλε αποφασιστικά η τεχνολογία των ολοκληρωμένων κυκλωμάτων. Έτσι, σήμερα, είναι δυνατή η κατασκευή ιδιαίτερα μικρών ραδιοφωνικών δεκτών, τόσο μικρών, μάλιστα, ώστε να ενσωματώνονται σε συσκευές όπως τα κινητά τηλέφωνα. Το ραδιόφωνο παραμένει σημαντικός φορέας τόσο πληροφοριών όσο και μουσικής / ακροαστικής διασκέδασης και η μόνη εναλλακτική λύση για τους ανθρώπους που θέλουν να ενημερώνονται ή να διασκεδάζουν, κάνοντας παράλληλα και κάποια άλλη εργασία, όπως, π.χ., να οδηγούν, να διαβάζουν ή να γράφουν




                                                                                                                          






   Τζο Γανοπούλου_ 
     




ΠΗΓΕΣ _ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2012

_ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ_


  Αρκετές φορές, έχει τύχει στον καθένα από εμάς πιστεύω, να παρακολουθούμε μια ταινία κ' να ταυτιζόμαστε τόσο πολύ με το περιεχόμενό της, με αποτέλεσμα να μην δίνουμε ίσως κ΄την ανάλογη αξιολόγηση στην αντίστοιχη μουσική της ταινίας , (το λεγόμενο soundtrack ) . Κι όμως η μουσική αυτή, τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή που εξελίσσεται η εκάστοτε σκηνή, επηρεάζει άμεσα τη ψυχολογία κ' τα συναισθήματά μας, καθώς κ' το τελικό μας πόρισμα για το αν μας άρεσε ή όχι η ταινία συνολικά. Από τη στιγμή λοιπόν που όλοι, (ανεξάρτητα ποιος λιγότερο κ' ποιος περισσότερο) , βλέπουμε ταινίες, κ' πόσο μάλλον σήμερα, που η οικονομική μας κατάσταση θέτει ως πολυτέλεια το περίφημο video club, θα ήτανε καλό να μάθουμε κάποια πράγματα προκειμένου να δώσουμε στον συνδυασμό ήχου-εικόνας κ' την ανάλογη, υποκειμενική μας προφανώς, αξιολόγηση.
  
  Η μουσική λοιπόν κινηματογραφικών ταινιών δεν γράφεται για να λειτουργήσει ως αυτόνομο μουσικό έργο κ' δεν μπορεί, ούτε πρέπει, να έχει μια απολύτως αυτοτελή υπόσταση. Τα κυριότερα χαρακτηριστικά της, όπως το χρώμα, το περιεχόμενο, ο ρυθμός, η έκταση, η ταχύτητα κ' η δυναμική δεν αποτελούν απόλυτη επιλογή του συνθέτη. Αντίθετα, η χρήση των μουσικών εκφραστικών μέσων καθορίζεται κατα κύριο λόγο από τα υπόλοιπα συστατικά μέρη μιας ταινίας.

  Την εποχή του βωβού κινηματογράφου, ένας πιανίστας ή μια μικρή ορχήστρα, σχολίαζαν μουσικά την προβολή ταινιών με αυτοσχεδιασμούς, γνωστά τραγούδια της εποχής, ορχηστρικές κ' οπερετικές επιλογές. Το πρώτο μουσικό έργο κινηματογράφου  είναι το  ''Op. 128'' του Καμίγ Σαιν-Σανς για την ταινία του Α. Λαβεντάν ''L' Assasinat du duc de Guise'' , 1908.



Η εποχή του ομιλούντος κινηματογράφου κ' του μουσικού soundtrack ξεκίνησε το 1927, με την ταινία ''The Jazz singer''. Η ταινία περιέιχε έξι τραγούδια των Ντόναλντ-Γιανγκ-Λούις με τον Αλ Τζόνσον κ' κάποιες ομιλούσες σκηνές. Η ηχογράφηση κ' η αναπαραγωγή του ήχου έγινε με το σύστημα Vitaphone (δίσκος φωνογράφου), που χρησιμοποιήθηκε αρχικά σε αμιγώς μουσικά φιλμ.


Το μουσικό στοιχείο κυριάρχησε στις ομιλούσες ταινίες του 1928-30. Οι δυνατότητες δε της μουσικής πρωτοαναδείχτηκαν μέσω των ταινιών κινουμένων σχεδίων του Ουώλτ Ντίσνε'υ', στις οποίες ο Ερνστ Λούμπιτς, συνδέοντας μουσικές ενορχηστρωτικές ιδέες με την εικόνα, πέτυχε πρωτοποριακά εφέ.


Η δεκαετία του '30 θεωρείται η χρυσή εποχή του κινηματογράφου κ', παρά την οικονομική κρίση, παρατηρείται σε αυτήν ο μεγαλύτερος αριθμός θεατών στην ιστορία. Οι κινηματογραφικές εταιρείες μετατρέπονται σε βιομηχανίες με κάθετα οργανωμένη αλυσίδα παραγωγής κ' σε συνδυασμό με δίκτυα αιθουσών αποκλειστικής διανομής, αποκτούν πλήρη αυτονομία κ' τεράστια ισχύ. Το ανθρώπινο δυναμικό εργάζεται σε ένα περιβάλλον εξειδίκευσης εργασιών κ' ρόλων, ( σενάριο-διάλογος-γύρισμα-μοντάζ-επεξεργασία ήχου/εικόνας ), κ' δεσμεύεται με αποκλειστικά συμβόλαια επιβεβαιώνοντας την απόλυτη κυριαρχία του παραγωγού.

Η κινηματογραφική μουσική εδραιώνεται σταδιακά ως μορφή υψηλής τέχνης , κάνοντας σαφή την ανάγκη για απασχόληση επαγγελματιών συνθετών, κυρίως της λεγόμενης σοβαρής μουσικής. Σπουδαίοι συνθέτες από την Ευρώπη μεταναστεύουν στο Χόλιγουντ, μεταφέροντας τη βαθιά γνώση της συμφωνικής κ' οπερατικής μουσικής παράδοσης (Μαξ Στάινερ, Έριχ Κόρνγκολντ κα.) . Η τεχνική του _ λάιτμοτιφ1_ , της θεματικής επεξεργασίας, των παραλλαγών, της επεξεργασίας της φόρμας κ' της αρμονικής γλώσσας, αποτελούν τη βάση πάνω στην οποία στηρίζεται το οικοδόμημα της κινηματογραφικής μουσικής γλώσσας. Παράλληλα η τεχνολογία επιτρέπει στον συνθέτη να σχεδιάζει λεπτομερώς τη μουσική πάνω στην εικόνα, επιτυγχάνοντας εξαιρετικά ακριβή συγχρονισμό. Πολλές φορές όμως οι ενορχηστρωτικές υπερβολές κ' οι μακροσκελείς, ''από τοίχο σε τοίχο'' όπως ειρωνικά αποκαλούνται, μουσικές επενδύσεις, αναιρούν τη λειτουργικότητα του αποτελέσματος.

Η σχέση συνθέτη-σκηνοθέτη χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερα κρίσιμες, λεπτές ισορροπίες. Ο σκηνοθέτης είναι αυτός που έχει τον πρώτο κ' τον τελευταίο λόγο στη δημιουργική διαδικασία κ' φυσικά στο αποτέλεσμα. Κανόνας για τη στιγμή που ο συνθέτης εμπλέκεται στη ταινία δεν υπάρχει. Μπορεί να συμβεί σε οποιαδήποτε φάση της διαδικασίας. Δυστυχώς όμως, συνηθέστερη είναι η εκδοχή να καλείται ο συνθέτης μετά την ολοκλήρωση της ταινίας, όταν τα οικονομικά, οι προθεσμίες αλλά κ' η διάθεση για πειραματισμούς κ' ιδέες έχουν περιοριστεί στο ελάχιστο. Η παρουσίαση της μουσικής γίνεται στο πιάνο, ή με τη βοήθεια της τεχνολογίας, σε μακέτα της ενορχήστρωσης από synths, πριν πάρει την τελική μορφή, ηχογραφηθεί κ' μιξαριστεί με τον ήχο κ' τον διάλογο. Πολλές φορές, προκειμένου να υποδείξει το επιθυμητό αποτέλεσμα ο σκηνοθέτης χρησιμοποιεί πρωσορινές μουσικές (temp-tracks). Η μέθοδος είναι για πολλούς συνθέτες βοηθητική, για άλλους δεσμευτική κ' καταστροφική, καθώς αποτελεί εμπόδιο στην πρωτογενή έμπνευση, ο δε ανταγωνισμός με τα σπουδαία μουσικά αριστουργήματα είναι μάλλον άνισος.













                                                                                                                                                                                                         



Τζο Γανοπούλου_ 


















ΠΗΓΕΣ_ Εκδοτική Αθηνών/ Διαδίκτυο




Παρασκευή 4 Μαΐου 2012

_ MUSIC TECH _ ''as simple as that'' ..


   Πολλές φορές θέλουμε να κάνουμε κάτι κ' αποθαρυνόμαστε από την έλλειψη χρόνου για να μάθουμε πώς γίνεται. Κι όμως, πλέον για απλά αλλά εντυπωσιακά πράγματα για έναν μουσικόφιλο, δεν χρειαζόμαστε τον ''ειδικό''. ''Ειδικός'' σημαίνει ''μικρή αγορά'' κι αυτή είναι απαγορευτική έκφραση στις μέρες που βιώνουμε. Έτσι, πριν από μας για μας έχουν προνοήσει οι εταιρείες software κ' οι συν αυτοίς υπηρεσίες. Αυτά τα ''how to'' λοιπόν, δεν απευθύνονται σε καμιά περίπτωση στους εξειδικευμένους. Α ποτελούν απλά tips για τους ''άρρωστους της μουσικής'' ...



1) Πώς να φτιάξεις ένα βίντεο με εναλλασσόμενες φωτογραφίες κ' μουσική 
   Υπάρχει αυτό το πρόγραμμα στα Windows που πολλοί δεν έχουμε αξιωθεί να ανοίξουμε καν θεωρώντας το απλά άχρηστο. Κι όμως, καλό το Corel Video Studio Pro με τις ασύλληπτες δυνατότητες, αλλά δεν μπορούμε να γίνουμε όλοι μοντέρ. Το Windows Movie Maker είναι μια χαρά για απλές δουλειές, όπως το να φτιάξουμε μια αλληλουχία φωτογραφιών κ' να τη ντύσουμε με την αγαπημένη μας μουσική. Το πρόγραμμα δημιουργεί ένα βίντεο που μπορούμε να ανεβάσουμε στο YouTube ή να γράψουμε σ' ένα μέσο αποθήκευσης. Για τη δε πρώτη κατηγορία (YouTube), υπάρχει κ' η αιώνια θερμή παράκληση όλων των χρηστών του διαδικτύου : μη βάζετε στον τίτλο του βίντεο το όνομα του τραγουδιού που χρησιμοποιήσατε! Δεν θέλουμε όλοι να μοιραστούμε μαζί σας αυτές τις αξέχαστες στιγμές ψάχνοντας για την αυθεντική έκδοση.   

2) Πώς να γίνεις dj μόνο με ένα laptop
   Όταν μιλάμε για dj, εννοούμε κάποιον που να κάνει πραγματικές μίξεις, όχι αυτόν που είναι ένα βήμα παραπάνω από το shuffle του ipod. Κάποιον δηλαδή που μπορεί να ταιριάξει δύο κομμάτια στη σειρά χωρίς να προκαλέσει ίλιγγο με τις αυξομειώσεις ρυθμού κ' διάθεσης, στο όνομα του έρμου... freestyle. Κι αν ένα από τα ελληνάδικα κ' τα πάσης φύσεως mainstream club (που είναι σαφώς πιο μπροστά τεχνολογικά, μην αυταπατάσαι! ), ως τους ηλεκτρονικούς καλεσμένους του 6 D.O.G.S. η λέξη μίξη δεν επιδέχεται διαφορετικές ερμηνείες, για άλλους χώρους, όπως αυτός της pop / rock, έχει περισσότερο την έννοια του μουσικού επιμελητή. Αν όμως πραγματικά πιστεύεις ότι ακόμα κ' ο χώρος του ανεξάρτητου ((sic) rock / electro / pop σηκώνει κ' τα κόλπα των πραγματικών djs κ' φαντασία, αν δηλαδή, ακόμα κι αν δεν έχεις φοβερό αυτί κ' γνώσεις, εξιτάρεσαι από μία καλή αλλαγή, τα προγράμματα ζωντανού μιξαρίσματος είναι καλή περίπτωση. Ο μόνος εξοπλισμός που είναι αναγκαίος είναι ο υπολογιστής σου κ' ένα ανάλογο πρόγραμμα που τα κάνει όλα.
   Η όψη των προγραμμάτων σε μεταφέρει λίγο-πολύ σε ένα πραγματικό dj booth, με δύο εικονικά πικάπ, έναν εικονικό μίκτη κ' (όχι εικονικές) λίστες για να επιλέξεις το κομμάτι που θέλεις να παίζει ή να .. περιμένει τη σειρά του. Το πιο εντυπωσιακό όμως στοιχείο είναι προφανώς το ταίριασμα των beats. Κάθε ένα από τα γνωστά προγράμματα του είδους διαβάζει τα bpm, τα καταγράφει κ' είναι σε θέση να βάλει δύο κομμάτια να παίζουν συγχρονισμένα. Από κει κι ύστερα χρειάζεται μόνο φαντασία κ' τόλμη. Ακόμα κ' χωρίς ακουστικά μπορείς να βάλεις το Blind. Τα δυο κομμάτια θα παίζουν μαζί, με τα beats να ταιριάζουν απόλυτα_ μόνο με το πάτημα ενός κουμπιού. Επιπλέον, την ώρα που το κομμάτι παίζει, έχεις τη χαρά να το βλέπεις σε κυματομορφή μπροστά σου. Όταν δε ακούγεται  το ένα κομμάτι, μπορείς να τσεκάρεις κ' οπτικά το κατά πόσο ο ''διάδοχός'' του στη σειρά πατάει στα ίδια beats, ενώ υπάρχει κ δυνατότητα scratching. (αυτό το τελευταίο, δεν θα το πρότεινα .. ) .
   Έναν αρκετά χρήσιμο συγκεντρωτικό πίνακα των προγραμμάτων που κυκλοφορούν θα βρεις σε     http://dj-mixing-software-review.toptenreviews.com/ 

                                  http://www.pcdj.com/

                            http://www.ultramixer.com/

                                http://www.otsav.com/ 


3) Πώς να βρεις μουσική που δεν έχει δικαιώματα για να ντύσεις τα βίντεό σου στοyoutube
   Το δημιουργικό μικρόβιο που οδηγεί στα πάντα γύρω από τη μουσική, υπάρχει φυτεμένο σε αρκετους από εμάς. Ενδεχομένως εκδηλώνεται διαφορετικά κ' με αμφισβητούμενα αποτελέσματα, ενδεχομένως να προκαλεί το γέλιο όλων δίπλα μας που δεν συμμερίζονται τον ενθουσιασμό μας για το αριστούργημά μας (πάσης μορφής), αλλά όχι μόνο δε σβήνει, αλλά μας οδηγεί κ' σε νέο ψάξιμο.
   Αν φτιάχνεις video για το youtube, θα έχεις παρατηρήσει ότι δεν είναι κ' τόσο απλό να χρησιμοποιήσεις μουσική που έχει δικαιώματα. Τόσο η υπηρεσία, όσο κ' οι δισκογραφικές εταιρείες καιροφυλακτούν_ Μουσική με δικαιώματα από labels σύντομα αναγνωρίζεται κ' μαρκάρεται από το youtube, κι από κει αρχίζει η χρήση που πιθανότατα δεν ήθελες. Το καλό σενάριο είναι ότι σε αφήνει ήσυχο το youtube κ' τρέχει διαφημίσεις στο βίντεό σου, τα κέρδη των οποίων μοιράζεσαι με τη δισκογραφική εταιρεία. Το χειρότερο σενάριο έιναι ότι όλος ο ήχος του βίντεο διαγράφεται ή το ίδιο το βίντεο αποσύρεται.
   Η λύση είναι οι βιβλιοθήκες μουσικής. Οι βιβλιοθήκες αυτές αγοράζουν τα δικαιώματα κ΄ αδειοδοτούν τις τηλεοπτικές κ' κινηματογραφικές εταιρείες. Ακόμα όμως κι αν αυτό το fee είναι χαμηλό, πολλές φορές είναι απαγορευτικό για μικρότερες εταιρείες παραγωγής κ' ημιεπαγγελματίες. Υπάρχει η λύση του Creative Commons-license, στην οποία μπορείς να χρησιμοποιήσεις το κομμάτι χωρίς να πληρώσεις κάποιο ποσό. Στην περίπτωση που βγάλεις χρήματα θα πρέπει να βγάλεις ξεχωριστή άδεια κ' μάλιστα από τον ιδιοκτήτη των δικαιωμάτων. Δύο καλές σχετικές προτάσεις είναι ο Incompetech.com κ' Danosongs.com, με μεγάλη ποικιλία από μουσική χωρίς δικαιώματα για χρήση σε βίντεο κ' κινηματογραφικά projects. Είναι όμως απαραίτητο να ρίξεις μια ματιά κ' σε μια ελληνική προσπάθεια, αυτή των παιδιών  της  TMC Publishing, τα οποία έχουν φτιάξει το αρκετά γνωστό διεθνώς themusicase.com (= μουσική βιβλιοθήκη μικρής χρέωσης, με πελάτες απ' όλο τον κόσμο) .
   Μην ξεχνάς τέλος το Moby Gratis, του γνωστού μας Moby, το οποίο φτιάχτηκε για να βοηθήσει τους ερασιτέχνες κινηματογραφιστές να χρησιμοποιήσουν τη μουσική τους. Συγκεκριμένα, στη σελίδα του ( moby.com ), έχει ανεβάσει τουλάχιστον 70 ακυκλοφόρητα κομμάτια, τα οποία είναι προς δωρεάν διάθεση σε ανεξάρτητους παραγωγούς ή σπουδαστές  ταινιών κ' γενικότερα οποιονδήποτε χρειάζεται δωρεάν μουσική για ταινίες ή βίντεο που δεν αποσκοπούν σε εμπορική εκμετάλλευση.

3) Πώς να διανείμεις τη μουσική σου μέσω i-Tunes
   Αυτό το ''πώς να'' δεν έχει κ' τόσο αυτονόητη απάντηση, καθώς η Apple δεν ασχολείται (κ' εν μέρει δικαίως) με τον κάθε ''πικραμένο''. Δίπλα στον ''πικραμένο'' βέβαια υπάρχουν κ' αρκετοί ταλαντούχοι μουσικοί που θέλουν να έχουν μια νόμιμη οδό ψηφιακής πώλησης, οι οποίοι κυκλοφορούν μόνοι τους τις δουλειές τους. Αν όμως δεν ανήκεις σε κάποια εταιρεία με σημαντικό μέγεθος, δεν θα βρεθείς ποτέ να μιλάς με τη Apple κ' να ντιλάρεις μαζί της. Στην περίπτωση αυτή θα χρειαστεί να βρεις έναν ενδιάμεσο. Για κάθε κομμάτι σου θα πάρεις γύρω στα 60 λεπτά κ' για κάθε άλμπουμ  6,50 ευρώ_ από αυτά αφαίρεσε έαν 9-10 % που πάει υπέρ της υπηρεσίας ψηφιακής διανομής. Μια καλή κ' γνωστή λύση εταιρείας που αναλαμβάνει αυτή τη δουλειά είναι η CDBaby. Αν παρόλα ταύτα δεν θέλεις νταβατζή στις πωλήσεις σου, η λύση είναι το Tunecore που έχει εφάπαξ χρεώσεις (1 $ ανά τραγούδι) κ' σου αποδίδει το σύνολο των πωλήσεών σου.

4) Πώς να ναγνωρίσεις το κομμάτι που ακούς
   Αν το μυαλό σου έχει γίνει κ' επισήμως κιμάς κ' πλέον η βάση δεδομένων σε προδίδει υπάρχει λύση. Το midomi.com είναι για εκείνους που είναι σε θέση να ψιλοτραγουδήσουν το κομμάτι (χρειάζεται φυσικά ένα μικρόφωνο). Αυτό που έχεις να κάνεις είναι να κλικάρεις το κουτάκι ''click and hum or sing'' κ' με τη φωνή σου να μιμηθείς τη μουσική του κομματιού (με τα-τα κ' λα-λα - μη φανταστείς ότι θα χρειαστεί να κάνεις τον Φραγκούλη..). Όταν το πρόγραμμα αναγνωρίσει το κομμάτι ή τέλος πάντων βρει δυο-τρεις επιλογές, σου δίνει την ευκαιρία να το ακούσεις κ' να διαβάσεις τα στοιχεία του.
   Το musipedia.org είναι μια μηχανή αναζήτησης. Απευθύνεται στους πιο εκπαιδευμένους κ' κυρίως σε όσους έχουν εντρυφήσει στη κλασική μουσική. Εκεί δεν αρκεί η φωνάρα σου- θα χρειαστεί , έστω με τη μορφή πλήκτρων να δώσεις το hint στο πρόγραμμα.
   Το shazam.com είναι για όσους βρίσκονται στο δρόμο. Απευθύνεται στους χρήστες κινητών κ' έχει περίπου την ίδια λειτουργία. Υπάρχει δε κ' δωρεάν έκδοση (με περιορισμούς στον αριθμό αναγνώρισης κομματιών το μήνα), αλλά κ' επί πληρωμή, χωρίς προφανώς κανέναν περιορισμό.
   Τέλος, το namemytune.com . Εκεί δίνετε μια ηχογραφημένη έκδοση του κομματιού, διαρκείας 10 δευτερολέπτων, κ' αφήνετε την αναγνώριση του κομματιού στην πολυπληθή κοινότητά του.









Τζο Γανοπούλου _ (όποιος θέλει να με υποστηρίξει μπορεί να κάνει έστω ένα κλικ στις διαφημίσεις.Ευχαριστώ)

                                                               

(Sonic magazine_October 2010/Google)

Πέμπτη 3 Μαΐου 2012

Steve Jobs _ Καλλιτέχνης της Τεχνολογίας κ' της Επιχειρηματικότητας





   << Τρία ήταν τα μήλα που άλλαξαν την ιστορία του κόσμου : του Αδάμ, του Isaac Newton κ' του Steve Jobs. >>
Η φράση αυτή κυκλοφόρησε την ημέρα του θανάτου του στο internet. Κανείς έως τώρα δεν ξέρει ποιος την πρωτοέγραψε...
   Γεγονός είναι ότι το μήλο της Apple συνδέεται με τον Νεύτωνα. Το πρώτο λογότυπο της εταιρείας, σχεδιασμένο σε ''retro - psychedelic'' στυλ του '60, από τον τρίτο συνιδρυτή της αρχικής εταιρείας R. G. Wayne, απεικονίζει τη γνωστή σκηνή  με τον επιστήμονα να κάθεται κάτω από το δέντρο κ' το μήλο να πεύτει στο κεφάλι του.

   Παρ' όλο που η μιντιακή υπερβολή είναι σύνδρομο της εποχής μας, θεωρούμε ότι οι συγκρίσεις που έγιναν με τον Henry Ford, ως προς την επιχειρηματικότητα, κ' τον Thomas Edison, ως προς την εφευρετικότητα, δεν είναι εν θερμώ, εφήμερες δοξολογίες. Ανατρέχοντας σε αρκετά παλαιότερες εποχές, μπορούμε να βρούμε άλλα ονόματα εφευρετών-εφαρμοστών τεχνολογίας (ή κ' επιχειρηματιών), οι οποίοι με την εφαρμογή των ιδεών τους σε πρακτικές κατασκευές, άλλαξαν τη ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων κ' μερικές φορές κ' την ίδια τη ροή της ιστορίας.
   Βασικό στοιχείο στην περίπτωση του Jobs, είναι ότι ανέπτυξε την τεχνολογία κ' το προϊόν του υπολογιστή (καθώς κ' όλα τα συνακόλουθα προϊόντα των εταιρειών του), ξεκινώντας από μία άλλη οπτική γωνία. Την εποχή που ξεκινούσε η Apple όλοι οι κατασκευαστές υπολογιστών αντιμετώπιζαν ζητήματα σχεδιασμού κ' δυνατοτήτων ενός μηχανήματος : προσπαθούσαν να βρουν λύσεις στην αρχιτεκτονική  του hardware. Όμως αυτός είναι ο πρώτος που σκέφτηκε, για πρώτη φορά, πώς να κάνει τον υπολογιστή ''φιλικό ως προς το χρήστη'' (user friendly) .
   Η δυνατότητά του να διαβλέπει εμπορικές δυνατότητες σε προϊόντα ή εφαρμογές που κανείς δεν φανταζόταν, αποτελεί ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σημεία της προσωπικότητάς του. Παράλληλα, υπήρξε κι ένα εξαιρετικά ανήσυχο πνέυμα. Ο τρόπος σκέψης του γύρω από τον σχεδιασμό κ' την προώθηση  των προϊόντων υπήρξε καθοριστικός, τόσο για το προφίλ της Apple, όσο κ' για τις στρατηγικές που επικαθόρισαν την πορεία της. Η εταιρεία ήταν συστηματικά στην πρωτοπορία της καινοτομίας, αλλά συγχρόνως κινδύνεψε με εξαφάνιση αρκετές φορές.
   Οι πολυσχιδείς δραστηριότητες του Jobs έφεραν επανάσταση, άνοιξαν νέους δρόμους κ' μετέτρεψαν δεδομένα , στις εξής βιομηχανίες : τους υπολογιστές, τις εκδόσεις, το εντελώς νέο πεδίο των tablets, τα ψηφιακά κινούμενα σχέδια κ' τη μουσική βιομηχανία. Ωστόσο χρειάζεται να διευκρινήσουμε ότι αυτή η διάιρεση είναι αρκετά συμβατική, καθώς όπως αμέσως θα φανεί, πολλά προϊόντα κ' εφαρμογές καταργούν τους παραδοσιακούς αυτούς διαχωρισμούς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα : το i-phone, του οποίου η κάρτα ήχου έχει τόσο καλή ποιότητα, ώστε μια ηχογράφησή του μπορεί να χρησιμοποιηθεί επαγγελματικά σε παραγωγή cd.
   Το δεύτερο παράδειγμα είναι οι υπολογιστές. Είναι πολύ γνωστό ότι τα ''apple'' δεν χρειάζονται anti-virus. Ο λόγος είναι ότι, σε αντίθεση με τον Bill Gates, o Jobs είχε διαβλέψει την ανάπτυξη της σύνδεσης υπολογιστών σε δίκτυο μέσω του ethernet κ' του internet κ' σχεδίασε τα μηχανήματά του ανάλογα.
   Ως προς τις συμβατικές εκδόσεις δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι η έννοια του ''desktop publishing'' είναι συνυφασμένη με τα πρώτα μικρά mac. Οι γραφίστες από την πρώτη στιγμή λάτρεψαν την apple  κ' ποτέ δεν έπαψαν να χρησιμοποιούν τα μηχανήματά της, παρά το υψηλό τους κόστος.
   Κ' το πεδίο των tablets  είναι χωρίς αμφιβολία δημιούργημα της Apple. Από την εποχή που εμφανίστηκε το i-pod, εταιρείες όπως η Samsung κ' η Sony έτρεξαν να προλάβουν την ευκαιρία, δημιουργώντας ανάλογα προϊόντα στα οποία συχνά αντέγραψαν ιδέες κ' design. Το ίδιο συμβαίνει κ' με τα κινητά τηλέφωνα_ από το i-phone προκύπτει μια ολόκληρη νέα οικογένεια συσκευών όπως τα androids κ' τα smart phones.
   Στα ψηφιακά κινούμενα σχέδια, η εταιρεία Pixar είναι η πρώτη που το 1995 έφτιαξε μια πλήρη μεγάλου μήκους ταινία σε αυτό το μέσον, το πολύ γνωστό ''Toy Story''. Το 2006 η Walt Disney Corporation αγόρασε την Pixar κ' ο Jobs απέκτησε μια θέση στο Δ. Σ. του Οργανισμού.
   Όσο για τον τομέα της μουσικής, η πρόσφατη έκδοση του Logic Pro 9 δημιούργησε επανάσταση στη διαδικασία χρήσης κ' παραγωγής. Όπως επίσης καλό θά 'ταν να αναρωτηθούμε εάν το πασίγνωστο Finale, με το οποίο γράφονται κ' σήμερα στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι παρτιτούρες μας, θα είχε δημιουργηθεί χωρίς την ύπαρξη των Macintosh με τα σαφώς καλύτερα γραφικά τους κ' την λογική των πολλών γραμματοσειρών.                      

                 


   Ο Steve Jobs πάντοτε έδινε πολύ μεγάλη σημασία στην αισθητική εμφάνιση κ' στο σχεδιασμό των προϊόντων του. Η μινιμαλιστική εμφάνιση κ' το εντυπωσιακό design είναι το βασικότερο χαρακτηριστικό του προφίλ της εταιρείας. Λιγότερο γνωστό είναι ότι η ίδια φιλοσοφία διέπει την εσωτερική αρχιτεκτονική  κ' το σχεδιασμό των μηχανημάτων. Το χαρακτηριστικό αυτό κάνει την πρόσβαση, για οποιαδήποτε επισκευή ή μετατροπή, εξαιρετικά εύκολη.
   Η αντίληψη αυτή φαίνεται να προέρχεται, τόσο από την επιχειρηματική του διαίσθηση κ' τα πολλαπλά ενδιαφέροντά του, όσο κ' από τις περιπλανήσεις του στην αντικουλτούρα του '60, την επτάμηνη παραμονή του στην Ινδία το 1974 κ' τη σχέση του με τον Βουδισμό. Σχετικό με αυτή την αντίληψη είναι άλλο ένα, αρκετά ανορθόδοξο, κομμάτι της προσωπικότητάς του_ η εμπιστοσύνη του στη ''διαίσθηση''. Το πόσο σημαντική τη θεωρούσε, φαίνεται από την αρκετά γνωστή ομιλία του προς τους αποφοίτους του πανεπιστημίου Stanford.




   Από τις πολλές αναρτήσεις της ομιλίας αυτής στο διαδίκτυο, επιλέγουμε έναν τίτλο, που θεωρούμε ότι καλύτερα συνοψίζει μια ολόκληρη ζωή _ << how to live before you die >> _ Στη ροή των διαδικτυακών πραγμάτων η ομιλία αυτή, που κυκλοφορεί κ' ως κείμενο, μοιάζει σαν ένα τελευταίο  αντίο αυτού του περίεργου ''εκδρομέα των 60ς'' προς όλους εμάς.








                                                                                



Τζο Γανοπούλου_ (όποιος θέλει να με υποστηρίξει μπορεί να κάνει έστω ένα κλικ στις διαφημίσεις.Ευχαριστώ)




          (Πολύτονον/Google/Youtube)